Faktoring w budowaniu pozytywnego wizerunku marki – jak to zrobić?

Faktoring w budowaniu pozytywnego wizerunku marki – jak to zrobić?

Relacje biznesowe – must have!

Kiedy je tworzyć?

Relacje biznesowe tworzy się na każdym etapie współpracy. Od pierwszego spotkania, poprzez maile, telefony, wszelkiego rodzaju kontakty, negocjacje, realizację każdego kolejnego zlecenia, otwartość na zmiany i dopasowywanie się do zaistniałych sytuacji czy sposób rozpatrywania reklamacji. Największą wartość w biznesie B2B mają jednak takie relacje, które prowadzą do chęci długotrwałej współpracy ekonomicznej między podmiotami. Oczywiście te relacje najczęściej tworzą ludzie, ale każda cegiełka, gest i ukłon w stronę kontrahenta są zawsze mile widziane w tym procesie.

Wydłużone terminy płatności – ukłon w kierunku odbiorcy

Takim ukłonem w stronę naszego odbiorcy może być wydłużenie terminu płatności za dostarczane mu przez nas towary czy usługi. W sytuacji, w której to zazwyczaj nasz kontrahent musi negocjować 30 czy 60-dniowy termin płatności na fakturze, zaproponowanie mu takiego korzystnego z jego punktu widzenia terminu, zanim jeszcze sam będzie zmuszony o to poprosić, jako prezent w podziękowaniu za dotychczasową, owocną współpracę, nie tylko wywoła pozytywne zaskoczenie, ale również doskonale wpłynie na rozwój długotrwałych relacji.

Terminowe realizowanie zleceń – podstawa wizerunku rzetelnego partnera biznesowego

W branży HoReCa, gdzie konkurencja wśród dostawców jest ogromna i to oni pukają zazwyczaj do drzwi odbiorców, prześcigając się w oferowaniu im elementów, które udogodnią współpracę, długie terminy płatności to standard. Jednak i tu faktoring może okazać się przydatny w budowaniu dobrych relacji i wizerunku solidnego kontrahenta. W tej branży terminowe wykonywanie zleceń to podstawa udanej współpracy, a jedna „wpadka” lub nawet nieznaczne opóźnienie mogą zaważyć na jej kontynuacji. Z łatwością można wyobrazić sobie sytuację, w której z powodu braku pieniędzy na zakup towaru, dostawca nie dowozi na czas produktów spożywczych, niezbędnych do przygotowania kolacji na imprezę firmową mającą odbyć się w hotelowej restauracji.

W wielu branżach solidność w terminowym realizowaniu dostaw to najważniejszy element stanowiący o przewadze konkurencyjnej danej firmy. To samo odnosi się do realizacji nagłych czy nietypowych zleceń. Dostawca postawiony przed takim wyzwaniem, jeśli tylko ma pieniądze, by odpowiednio zareagować, może zyskać dodatkowe punkty, które często zaważyć mogą na kontynuowaniu z nim współpracy nawet w obliczu konkurencyjnej cenowo oferty.

Terminowe regulowanie należności

Wizerunek Twojej marki to również sposób, w jaki jest ona postrzegana przez Twoich dostawców. To, że płacisz im zawsze na czas i nie idziesz z trendem „płacenia po terminie”, może mieć wpływ nie tylko na wizerunek Twojej firmy jako rzetelnego partnera w biznesie, ale również przynieść realne korzyści w postaci obniżenia kosztów działalności Twojej firmy. Terminowe regulowanie należności to bowiem bardzo często punkt wyjściowy w negocjowaniu rabatów i właśnie tu, po raz kolejny okazuje się, jak wiele dać nam może płynność finansowa firmy. Płynność, którą w szybki i łatwy sposób zapewnić może faktoring.

Zajrzyj na bloga FaktorOne
i zainspiruj się z nami!

Inspirujące artykuły, porady ekspertów i case studies, które pomogą Ci lepiej zarządzać finansami i rozwijać firmę.

Zobacz wszystkie artykuły

Zainteresowany?
Przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie!

Jeśli chcesz poznać szczegóły naszych rozwiązań, wypełnij krótki formularz. Nasz Doradca wkrótce się z Tobą skontaktuje.

Skontaktuj się z doradcą
Czekaj

Czekaj