Jeszcze dwadzieścia lat temu najlepsza lokalizacja dla firmy była „w centrum” – tam, gdzie był największy ruch, jeśli chodzi o potencjalnych klientów. Ale świat się zmienia, a wraz z rozwojem technologii, zmienia się także pojęcie najlepszej lokalizacji, która obecnie powinna być „obok Klienta”.
Co to oznacza w praktyce? Mając dostęp do Internetu i telefonu, Klienci szukają obecnie takiej restauracji, kawiarni, apteki czy sklepu spożywczego, które znajdują się najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Z tego powodu wzrasta ilość wyszukiwań z frazą „w pobliżu”, a nawet jeśli takie wyrażenie nie jest wpisywane bezpośrednio w okno wyszukiwarki, to właśnie najprawdopodobniej taka jest intencja użytkownika i tak odczytuje dane wyszukiwanie algorytm, podsuwając użytkownikowi najbliższe punkty odpowiadające zapytaniu.
Aby zachęcić potencjalnego Klienta do odwiedzenia właśnie Twojego punktu, kieruj reklamy z uwzględnieniem geolokalizacji użytkowników i zadbaj o odpowiednią, atrakcyjną wizytówkę swojego sklepu czy restauracji w Google.
Co więcej, coraz większa liczba konsumentów chce kupić towar nie ruszając się w ogóle z miejsca i nie marnując czasu na „chodzenie po sklepach”. Z tego powodu nie możesz zapominać o reklamach w internecie, które skierują poszukującego użytkownika na Twoja stronę. Idealnie byłoby gdyby te reklamy odpowiadały na konkretną potrzebę użytkownika i wyświetlane były w odpowiednim momencie procesu zakupowego.
Spójrz na współczesne zachowania konsumentów jak na szansę na zmniejszenie kosztów prowadzenia Twojej firmy. Nie potrzebujesz już dużych przestrzeni zlokalizowanych w centralnym punkcie miasta. Ważne, byś trafił do potencjalnego Klienta z angażującą kreacją, dokładnie wtedy, gdy będzie tego potrzebował.
Ludzie cenią to, co prawdziwe, autentyczne, ludzkie. Dlatego jeśli chcesz zdobyć nowych klientów, warto, aby Twoja firma / marka / produkt miały ludzką twarz i promowane były przez prawdziwe osoby. Taka komunikacja powinna być prowadzona tak na Twojej stronie internetowej, jak i na portalach społecznościowych. Sprawdź z jakich kanałów social media korzystają Twoi Klienci i znajdź ambasadorów swojej marki, którzy najlepiej opowiedzą o zaletach Twojej oferty na danym kanale.
Warto podkreślić tu, że rosnące problemy z wykwalifikowanymi pracownikami to także jedno z wyzwań współczesnych przedsiębiorców, dlatego dbaj o swoich ludzi, podnoś ich kwalifikacje, doceniaj to, co robią i nagradzaj ich. Wspólnie świętujcie nawet drobne sukcesy. Pamiętaj, że zadowoleni pracownicy, to zadowoleni klienci, a lojalność i oddanie Twojej załogi z pewnością przełożą się na dłuższą metę na wzrost sprzedaży oraz zwiększoną ilość klientów.
Współcześni klienci są niecierpliwi. Chcą mieć wszystko tu i teraz. Dlatego jeśli prowadzisz sprzedaż online dopilnuj, by proces zakupowy był intuicyjny, prosty i szybki, a czas dostawy jak najkrótszy. Jeśli cena produktu w Twoim sklepie jest trochę niższa, ale na dostawę trzeba czekać 10 dni, podczas gdy u konkurencji czas ten wynosi 48h, Klient woli dopłacić i szybciej cieszyć się z zakupu, niż zaoszczędzić i być skazanym na oczekiwanie. Żyjemy w szybkim świecie, gdzie potrzeby pojawiają się błyskawicznie i tak też muszą być zaspokajane.
Dobrym pomysłem może okazać się wprowadzenie czatu na stronie, a sprawne reagowanie na pytania wysyłane przez Klientów w wiadomościach lub w komentarzach pod postami na kanałach social media, to podstawa nowoczesnej komunikacji z klientem.
To samo odnosi się do czasu realizacji usług i zleceń. Musisz zatrudniać tyle ludzi, by kolejka w Twojej kawiarni nie była zbyt długa. Musisz mieć tyle środków własnych by móc od razu przystąpić do realizacji zlecenia i - na przykład – wyprodukować zamówioną przez Klienta dużą ilość produktu w wybranym przez niego czasie.
Współczesny rynek nie lubi czekać, a konkurencja nie śpi, dlatego zadbaj o swoją płynność finansową, odpowiednie zaopatrzenie i zasoby ludzkie. W zależności od profilu Twojego przedsiębiorstwa możesz posiłkować się pracownikami sezonowymi, z wyprzedzeniem zatowarować sklep jeśli Twoja działalność ma charakter sezonowy lub wspierać się faktoringiem w abonamencie, by mieć stały dostęp do gotówki, nawet jeśli wystawiasz swoim Klientom faktury z długimi terminami płatności. Bez zamrażania pieniędzy w fakturach, będziesz w stanie zrealizować więcej zleceń i wszystkie projekty ukończyć na czas, a renoma rzetelnego partnera w biznesie to najlepszy sposób na zdobycie jeszcze większej ilości klientów.
Szukasz sposobu, aby pozyskać nowych Klientów, zainteresować ich ofertą i skłonić do zakupu? Postaw na emocje. Zastanów się jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt i jakie emocje są z nimi związane. Strach, radość, a może wzruszenie? Sięgnij po techniki storytellingu, stwórz opowieść, z którą będą mogli utożsamiać się Twoi Klienci. W świecie, w którym wiele produktów ma wspólne cechy takie jak zbliżona jakość wykonania, design czy cena, musisz sprawić, by Klienci pokochali właśnie Twoją markę. A nie ma przecież miłości bez emocji…
Klienci nie tylko chcą mieć to, co kochają tu i teraz, ale pragną także, by wybrane przez nich produkty i usługi były najlepsze dla nich t.j. jak najlepiej dopasowane do ich potrzeb i upodobań. Zastanów się zatem, w jaki sposób możesz zmienić lub spersonalizować to, co oferujesz swoim Klientom. Zadbaj o szczegółowe opisy produktów i filtry ułatwiające sortowanie oferty.
Targetuj swoje reklamy na Facebooku, wysyłaj spersonalizowane wiadomości i segmentuj listy odbiorców mailingów tak, by na przykład nie oferować mężczyznom butów na szpilkach. Twój Klient musi poczuć, że masz coś, co jest idealnie dopasowane do jego potrzeb, pasji, upodobań. W tym celu warto jest dobrze zastanwić się nad tym, kim jest Twój Klient i gdzie możesz go znaleźć.
W jakiś sposób pozyskiwać zatem nowych Klientów, w czasach kiedy są oni bardzo wymagający i niecierpliwi, a rynek obfituje w konkurencyjne produkty? Bądź ze swoim produktem blisko i szybko. W swojej komunikacji postaw na autentyczność i emocje i spraw, by Twój Klient poczuł, że robisz coś specjalnie dla niego. Tylko tyle i aż tyle. Jesteś gotowy spróbować? Powodzenia!
Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.