Marketing w firmie transportowej – jak być widocznym w internecie

Konkurencyjna cena, dopasowana do danej branży oferta i jakość świadczonych usług - to stałe elementy, którymi firmy transportowe mogą wyróżnić się na rynku. Jednak, aby firma się rozwijała i zdobywała kolejnych klientów powinna w odpowiedni sposób komunikować swoje przewagi rynkowe. Jak wyróżnić się w branży transportowej? Oto kilka marketingowych porad.

Marketing w firmie transportowej – jak być widocznym w internecie

Masz firmę transportową? Bądź widoczny!

Gdy większość procesów zakupowych zachodzi online, a kontakt z bezpośrednim sprzedawcą jest minimalizowany, powinieneś zastanowić się nad widocznością twojej firmy w Internecie.

Sprawdź, czy twoją firmę można znaleźć w wyszukiwarce Google oraz na mapach. Jeśli nie to zgłoś ją podając odpowiednie dane: lokalizację, numer kontaktowy, godziny otwarcia. To pozycjonuje twoją firmę i pozwala szybciej skontaktować się z biurem. Google zbiera również opinie o firmie przyznając jej gwiazdki. Możesz na początek poprosić klientów lub znajomych o wystawienie opinii. Warto też zamieścić kilka zdjęć.

Kontroluj opinie

Polecenia to wciąż obszar najbardziej wpływający na decyzję zakupową. Powinieneś zatem sprawdzić jak twoja firma jest oceniana, czy klienci wypowiadają się na jej temat, opisują plusy i minusy współpracy.

Najprostszym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarkę nazwy firmy i słowa "opinie". Gdy już uznasz, że chcesz zagospodarować ten obszar marketingu powinieneś zacząć od:

  • Sprawdzenia opinii o swojej firmie na innych portalach. Opineo, panorama firm, ceneo, to miejsca, które powinieneś kontrolować. Te portale zazwyczaj pokazują się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i jeśli ktoś szuka opinii na temat twojej firmy, jest duże prawdopodobieństwo, że trafi na któryś z powyższych portali.
  • Udziału w dyskusjach na forach. Fora umierają? Nieprawda! To wciąż miejsce, w którym użytkownicy szukają pomocy przy wyborze firmy, z którą będą współpracować. Zastanów się czy nie powinieneś poświęcić chwili na odpowiedź na tam zawarte pytania od potencjalnych klientów. Merytoryczna odpowiedź bezpośrednio ze źródła to dobra wizytówka wśród użytkowników forów.

Są firmy, które w swojej ofercie posiadają marketing szeptany – dzięki niemu wszystkie wzmianki o twojej firmie zostaną zaopiekowane. Ponadto możesz dzięki temu rozpoczynać wątki, aby wyróżnić swoje przewagi konkurencyjne.

  • Dziękowania za opinie, również te negatywne. Zadowolony klient po zrealizowaniu usługi będzie się nią cieszyć, a niezadowolony napisze negatywne opinie! Jeśli zdarzają się negatywne opinie nie staraj się ich dyskredytować – podziękuj i napisz, że postarasz się poprawić dany aspekt twojej usługi. Tym samym pozycjonujesz się jako firma, która rozwija się, nie zamiata problemów pod dywan i słucha swoich klientów. Co więcej, możesz prosić swoich klientów o feedback, zobaczysz wtedy, że komentarze i opinie są bardziej rzeczowe, a nie pisane pod wpływem emocji, zazwyczaj negatywnych.

Karm użytkowników wiedzą - content marketing

Od lat marketing treści jest najskuteczniejszą formą budowania relacji z klientem. Wartość jaką dajesz w Internecie oraz sposób, w jaki się z nim komunikujesz na stronie www i w mediach społecznościowych będzie zwiększał swój udział postrzeganiu twojej marki przez odbiorców.

Content marketing to w dużym uproszczeniu wszystkie treści dotyczące twojej firmy, jakie są zamieszczane w różnych mediach: aktualności na stronie firmy, artykuły na blogu, filmy na YouTube, infografiki, poradniki, ebooki, raporty, posty na Facebooku czy Instagramie – to wszystko widzą twoi potencjalni klienci. Jak więc sprawić, by relacja klient – firma była dzięki tym treściom jeszcze silniejsza?

1. Określ kto jest twoim klientem i jakie tematy go interesują.

Zastanów się, z kim masz na co dzień do czynienia, ale nie patrz tylko na stanowiska twoich współpracowników. Zastanów się co lubią, jak spędzają czas wolny, co jest dla nich ważne w pracy, a co poza nią, na co zwracają uwagę. W marketingu rozróżnia się dwa typy komunikacji z klientami z perspektywy marki: B2B

2. O co pytają Twoi Klienci

Wypisuj sobie pytania jakie zadają twoi klienci, na forach, opiniach, w komentarzach pod postami. Jakie aspekty zauważają w twojej usłudze? To wszystko to kopalnia tematów do treści, które tworzysz.

3. Sprawdzaj czego szukają Twoi klienci w Google

Możesz do tego użyć takich narzędzi jak Semstorm lub Answer the public. Dzięki nim możesz zbadać, jakie hasła użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę i bardziej dopasować tytuł i treść artykułu do tego czego szukają.

4. Komentuj ważne, branżowe wydarzenia

Pisz o branżowych eventach i zmieniających się przepisach oraz o tym, co one oznaczają w praktyce. Tłumacz te zmiany klientom. Rób relacje z eventów, w których bierzesz udział oznaczając instytucje i te wydarzenia. Zwiększysz tym zasięg swoich treści.


To tylko kilka możliwości zwiększenia rozpoznawalności twojej firmy w sieci. Będąc konsekwentnym w tych dzianiach, regularnie analizując to, jak postrzegają cię użytkownicy, możesz liczyć na wzrost zainteresowanych swoją ofertą. Pamiętaj, że biznes w branży transportowej nie opiera sie tylko na cenie, ale przede wszystkim na poleceniach i relacjach, a Internet jest świetnym miejscem do ich budowania.

Zajrzyj na bloga FaktorOne i zainspiruj się z nami!

Sprawdź, co jeszcze dla Ciebie mamy!

Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?

Mamy rozwiązanie dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.