Jeśli przeczytałeś część pierwszą i część drugą naszego poradnika dla przedsiębiorców, jesteś gotowy aby poznać kolejne sposoby generowania zysków w Twoim przedsiębiorstwie. Pamiętaj jednak, by w procesie poszukiwania nowych Klientów nie zapominać o tych, któzy już są w Twoim koszyku! Tym bardziej, że to Twoi Klienci są najlepszymi ambasadorami Twojej marki.
Masz sklep internetowy? Na pewno zdajesz sobie sprawę, że każdy użytkownik odwiedzający Twoja witrynę to potencjalny klient. Dlatego warto wejść w interakcję z użytkownikiem i zadbać o skuteczną komunikację, pozwalającą nawiązać bezpośredni kontakt, rozwiać wątpliwości i zachęcić do skorzystania z oferty. Najlepszym sposobem na stworzenie i podtrzymanie relacji, lepszym nawet niż e-mail lub telefon, jest bezpośrednia rozmowa na stronie, co umożliwiają dzisiaj nowoczesne narzędzia. Angażując klientów na stronie za pomocą chatu, sprawiamy, iż zwiększa się prawdopodobieństwo skorzystania z oferty naszej firmy, a co za tym idzie, zamykana jest większa liczba transakcji i zwiększany jest poziom sprzedaży. Dzięki takiej interakcji możesz też lepiej poznać potrzeby i proces podejmowania decyzji zakupowych swoich użytkowników tak aby przygotować dla nich ofertę lepiej odpowiadającą ich oczekiwaniom.
NASZA PROrada: Jednym z narzędzi pomocnych w inicjowaniu kontaktów z użytkownikami jest aplikacja Call page pozwalająca na natychmiastowe oddzwonienie do użytkownika. Dzięki atrakcyjnemu widgetowi, który w prosty sposób można zaimplementować na swojej stronie internetowej, w ciągu 28 sekund można połączyć się z klientem, który zdecydował się zostawić swój numer telefonu z prośbą o oddzwonienie.
Nie zapominaj o sile newslettera! To jeden z najlepszych, najtańszych i najszybszych sposobów na dotarcie do Twojego Klienta - tego obecnego, jak i tego, który potwierdził subskrypcję newslettera, ale jeszcze nie dokonał zakupu. Postaw na chwytliwy tytuł, piękne zdjęcia, jasne komunikaty. Skorzystaj z programu takiego jak Freshmail, który oferuje gotowe szablony i organizację wysyłki. Poinformuj subskrybentów o nowościach w ofercie, nowych funkcjonalnościach, promocji, organizowanych wydarzeniach, etc. Wyślij im w prezencie e-booka. W newsletterze możesz też zachęcić swoich subskrybentów do obserwowania Twoich kanałów społecznościowych, przytoczyć recenzje zamieszczane na stronie czy pokazać zdjęcia podesłane przez zadowolonych Klientów. Częstotliwość wysyłki, rodzaj treści, a nawet layout, dostosuj do specyfiki branży, charakteru Twojej marki i jej klientów.
NASZA PROrada: Poznaj wszystkie możliwości Twojego programu do wysyłki mailingu. Kilka dni po wysłaniu newslettera możesz na przykład wyodrębnić grupę, która nie otworzyła Twojej wiadomości, zmienić jej tytuł i wysłać newsletter ponownie. To potrwa tylko chwilę, a zwiększy Twoje szanse na pozyskanie nowych Klientów!
Jeśli sam siebie nie pochwalisz, być może nikt inny tego nie zrobi! Pochwal się swoimi realizacjami - na swojej stronie i na portalach społecznościowych. Zdjęcia prezentujące produkt wykonany na zamówienie, realizację usługi, czy wyjątkowego zamówienia, mówią same za siebie i mówią znacznie więcej niż tysiące słów. Zadbaj o ich jakość i umieść je na swojej stronie internetowej w zakładce GALERIA lub REALIZACJE. Zobaczysz, jak często potencjalni Klienci będą do nich zaglądać i odwoływać się do nich w rozmowach z Tobą. Na swojej stronie możesz również umieścić logotypy swoich największych lub najbardziej popularnych Klientów, a jeżeli o Twojej firmie napisano w prasie, zadbaj o sekcję W mediach / Mówią o nas czy Napisali o nas.
Nasza PROrada: Jeśli Twoje produkty pojawiają się w prasie, warto przygotować taką stronę, na której będziesz mógł zamieszczać zdjęcia publikacji w dobrej rozdzielczości. Nie zapomnij również pochwalić się nimi na portalach społecznościowych!
Chcesz żeby odwiedzający Twoją stronę internetową potencjalni Klienci dokonali zakupu lub skorzystali z oferowanych przez Ciebie usług? Daj im najpierw coś od siebie! Możliwość bezpłatnego przetestowania Twojego rozwiązania przez 14 dni, konto testowe, możliwość darmowego zwrotu, darmowa wysyłka pierwszego zamówienia, rabat na kolejne zakupy, konkurs z atrakcyjnymi nagrodami do wygrania, a może… masaż pleców? Masz salon piękności? Może w Dniu Kobiet w lokalnej siłowni, zaoferujesz wszystkim Paniom darmową regulację i hennę brwi? Jesteś trenerem personalnym? Aż się prosi o pierwszy trening GRATIS. W ten sposób zbudujesz zaufanie, zaprezentujesz swoją osobę i swoją usługę. Tylko od Twojej inwencji i fantazji zależy, w jaki sposób i czym, zachęcisz Klienta do zakupu. Pamiętaj - promocja niejedno ma imię!
NASZA PROrada: Zbieraj dane z przeprowadzonych promocji i analizuj wyniki, abyś w przyszłości sięgał po sprawdzone, przynoszące najlepsze efekty rozwiązania. Zadbaj o to, by każda promocja miała swój unikalny kod/hasło, dzięki któremu będziesz mógł zidentyfikować przychodzących w jej wyniku Klientów, a co za tym idzie, zmierzyć efektywność kampanii.
Masz firmę? Chciałbyś ją rozwijać, ale długie terminy płatności na fakturach sprawiają, że brakuje Ci pieniędzy nie tylko na uregulowanie stałych zobowiązań, ale także na inwestycje w innowacje i realizację Twoich planów?
Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie wybierzemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.